CEO Stefan Grosjean deelt verdere groeiplannen en visie over gekoppelde technologie tijdens de Smart Home Summit in Londen

Smappee, het Kortrijkse bedrijf dat een toonaangevende rol wil spelen in de energietransitie, zet een nieuwe stap in zijn internationale groei. De slimme energiemonitor moet voortaan ook beschikbaar zijn via Smart Home webshops. CEO Stefan Grosjean kondigt de distributieplannen aan tijdens de Smart Home Summit in Londen, de belangrijkste conferentie in Europa over de technologische innovaties in huis.

De Smart Home Summit in Londen (21 tot 22 september) is de belangrijkste conferentie over het ‘Internet of Things’ en de impact hiervan op de digitale samenleving. CEO Stefan Grosjean van Smappee zal deelnemen aan de paneldiscussie ‘Visiedebat: Onze levenswijze veranderen dankzij gekoppelde technologie’, samen met Christian Deilmann, CEO van Tado, Vanessa Folkesson, adviseur bij Ikea en Paul Wilkinson, hoofd Technologisch Onderzoek bij Tesco Labs.

Nieuwe distributiekanalen voor Smappee

Smappee kondigt met de verkoop via Smart Home e-tailers een nieuwe stap aan in zijn distributiestrategie. “Smappee past perfect in het productaanbod van e-tailers die Smart Home oplossingen bieden. Energie is het derde luik binnen het Smart Home productaanbod, naast verlichting en beveiliging. De lokale Smart Home webshops zijn een goed distributiekanaal, aangezien de relatie met de online klant reeds bestaat. Dit betekent voor de consument een vertrouwde omgeving en vooral extra gebruiksgemak”, vertelt Stefan Grosjean, CEO van Smappee.

In 2013 lanceerde Smappee zijn eigen webshop. “Sinds 2015 zijn de monitors van Smappee ook beschikbaar via een partnernetwerk van Value Added Resellers”, vult Stefan Grosjean aan. “Dit netwerk omvat installateurs van zonnepanelen, energiebesparende bedrijven, consultants in hernieuwbare energie en domotica experts.” In sommige landen wordt de Smappee-monitor ook te koop aangeboden via Amazon.com, in België kan je de Smappee monitors ook vinden in de winkels van Selexion.  In februari kondigde Smappee nog een samenwerking aan met Deutsche Telekom. Om de verdere groei te stimuleren, heeft Smappee beslist zijn monitors voortaan ook te verkopen via e-tailers in Smart Home oplossingen.

Revolutie in energiebeheer

De Smappee energiemonitor geeft gebruikers snel en eenvoudig een overzicht van hun realtime energieverbruik. Dankzij de unieke elektronische handtekening van elektronische apparaten, kan Smappee het verbruik van de belangrijkste apparaten registreren en in realtime weergeven via de Smappee app. Gebruikers kunnen ook ‘trigger’ opties activeren om elektronische toestellen automatisch uit te schakelen, bijvoorbeeld wanneer de gebruiker vroeger naar bed gaat of het huis verlaat.

“Onze oplossingen voor energiebeheer bieden gebruikers inzicht in hun energieconsumptie en helpen dus om energie duurzaam te verbruiken,” aldus Stefan Grosjean. Smappee werkt ook als een verkeersleider tussen uw zonnepanelen en elektrische toestellen. Zo kan Smappee de autobatterij aansturen om automatisch op te laden wanneer zonnepanelen een surplus aan elektriciteit genereren. Smappee kent ook het tijdstip waarop u ‘s ochtends warm water nodig heeft voor een douche.

Heb je zelf interessante ideeën die je met ons wilt delen? Mail ons welke topics jou bezighouden: s.slabinck@smappee.com