Persbericht: Smappee maakt nieuwe smart home connecties mogelijk

10 januari 2017

Integratie van de energiemonitor in het Internet of Things-platform Stringify

Smappee, de slimme energiemonitor, vormt gezinswoningen om tot slimme en energiezuinige woningen. Met de integratie van Smappee in het IoT-platform (Internet of Things) Stringify beschikken gebruikers nu over nog meer controlemogelijkheden voor hun slimme woningen.

stringify description formula

De energiemonitor van Smappee detecteert de belangrijkste elektrische toestellen in de woning en stuurt hun stroomverbruiksgegevens naar de Smappee-app op de smartphone of tablet van de gebruiker. Met de Comfort PlugsTM van Smappee kunnen individuele toestellen vanop afstand bediend worden en zelfs onderling communiceren via triggeropties. Smappee verbetert de automatisering, het comfort en de veiligheid in de woning. Het IoT-platform Stringify integreert Smappee nu in zijn serviceportfolio waardoor de selectie handige SmartHome-functies nog verder wordt uitgebreid.

De Stringify-app verbindt tal van apparaten, wearables en sociale diensten. In combinatie met Smappee kunnen huishoudelijke apparaten geïntegreerd worden via hun energieverbruik. De app biedt ondersteuning voor gewone huishoudelijke taken, bijvoorbeeld door de gebruiker een pushmelding te sturen wanneer Smappee detecteert dat de afwasmachine klaar is. Aangezien Stringify ook het geluidssysteem van Sonos integreert, kan er bijvoorbeeld ook een bepaald nummer afgespeeld worden op het moment dat Smappee detecteert dat de verlichting ingeschakeld wordt. De toepassingsmogelijkheden zijn enorm en worden steeds meer uitgebreid naarmate het Stringify-netwerk groeit.

“Wij zijn zeer enthousiast over onze samenwerking met Stringify. Het bedrijf staat voor een moderne ‘Connected Lifestyle’ en deelt onze doelstelling om het dagelijkse leven van gebruikers zo comfortabel mogelijk te maken”, zegt Stefan Grosjean, oprichter en CEO van Smappee. “Het doel om huishoudens te transformeren tot intelligente en energiezuinige woningen komt hierdoor weer een stap dichterbij.”

Stringify all receipes

Ben je er klaar voor? Bekijk hier alle Stringify recepten

Heb je zelf interessante topics die je met ons wilt delen? Mail dan zeker naar s.slabinck@smappee.com