Internet of Energy conferentie in Keulen draagt start-ups naar voren als potentiële partners voor energiebedrijven

De Internet of Energy conferentie, die gehouden werd in Keulen op 7 en 8 maart, legde de focus op “Disruptive Business Models – from selling electrons to selling services”. In de “Start-up Showcase” categorie heeft Smappees business model gewonnen van 5 andere deelnemers voor een onafhankelijke vierkoppige jury.

Smappee is zelf begonnen met een gelijknamig product. Het bedrijf legde uit hoe energieleveranciers hun klanten kunnen inspireren en nieuwe klanten kunnen winnen met behulp van een Smappee. In de ‘elevator pitch’ werd duidelijk dat het revolutionaire en visionaire DNA van Smappee de energieleveranciers kan aanvullen met technologische vooruitgang en een beslissend competitief voordeel.

De hoofdgedachte is dat energiebedrijven hun voordeel kunnen halen uit de innovatieve ideeën en flexibiliteit van start-ups. Partnerschappen met start-ups zijn een uitstekende manier voor hen om te overleven in de snel veranderende energie-industrie. Innovatieve business modellen zijn dan ook van essentieel belang om zich te onderscheiden van de sterke concurrentie.

Stefan Grosjean, CEO en oprichter van Smappee, mocht op 8 maart de award in ontvangst nemen: “We zijn heel vereerd dat ons concept zo warm onthaald wordt. Onze missie in de voortdurende ontwikkeling van nieuwe, slimme oplossingen en de voortdurende verbetering van de reeds bestaande producten voor de energiesector. Onze toewijding is nu beloond.”

De internationale Internet of Energy conferentie, op poten gezet door door Britse organisatoren, richt zich tot high-profile sprekers en invite-only gasten, waaronder EnBW, EON en Innogy.